دریافت(مروري بر عشق و انواع و مفاهيم آن و بررسي نظريه و مدل مثلث عشق)

مروري بر عشق و انواع و مفاهيم آن و بررسي نظريه و مدل مثلث عشق|30012545|cyj50675033|مروري بر عشق و انواع و مفاهيم آن و بررسي نظريه و مدل مثلث عشق
هم اکنون فایل با موضوع مروري بر عشق و انواع و مفاهيم آن و بررسي نظريه و مدل مثلث عشق آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.



مثلث عشق ؟!



عشق يکي از پر رمز و رازترين واژه هاي عالمه و از اون قديم نديما بشر به اين پديده علاقه مند بوده هموني که همه کم و بيش ميدونيم شب و روز خيلي ها رو سبز و سياه ! کرده؛ اما جالبه که تا بحال تعريف دقيق و فراگيري از عشق ارايه نشده ! عده اي مدعي اند کـه بـطـور غريزي عشق رو مي شناسن برا همينم اصلا زحمت تعريف کـردن اون رو بـه خـودشون نـميدن؛ مـا اينبار ميخوايم عشق رو کالبد شکافي کنيم؛ حالا اگه موافقيد با همديگه يه گشت و گذار کوتاه عشقي داشته باشيم؛







*عشق الهي؛ و به تعبيري عشق گرانقدر، عشقي فداکارانه و ايثارگرانه، عشقي نوع دوستانه، تمايل به انجام دادن کاري براي ديگران بدون چشم داشت دنيايي، هموني که شاعر با اين بيان سروده: عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست



*عشق شهواني؛ عـشق فيزيکي، پر از جذابيت هاي ظاهري و جسمي، همون که با يک نگاه يه دل نه صد دل شيفته هم ميشن ! معمولا خيلي زود اوج ميگيره و سه سوت ته ميکشه !!!



* عـشق تـفنّني؛ بـيـشتـر تو جووني و خامي به دل يا بهتر بگيم به سر مي افته و منظور همين عشق هاي رمانتيک ! و زودگذره؛ يعني طرف رو تا لب چشمه بردن و تشنه برگردوندن !



* عشق دوستانه ؛ از اسمش معلومه که تو دوستي ها و همدمي ها بيشتر پيش مياد و معمولا عشّاق صـمـيـمـي و متعهدند و رابطه ها دراز مدت و پايداره ولي بدون انگيزه هاي شهوانيه !



* عشق منطقي؛ عشقيه که به خاطر منافع مشترک شکل مي گيره و مختص افراديه که نگران آتيه بچه هاشون هستن که طرف پدر يا مادر خوبي برا بچه ها ميشه يا نه؟ در واقع اين نوع عشق ها تا حدي عقلاني و منطقي هستن اما ... ؟! ؛



* عشق افراطي؛ يا عشق دردسر ساز ! که عاشق اين شکلي، ديگه آخر شيفتگي و انحصار طلبيه؛ سرشار از حسادت، که توش از عزت نفس خبري نيست (براي آقايون همون زي زيه خودمون!) معمولا از رابطش ناراضيه و يه جورايي وسواسيه و احساسات مبالغه آميز و افراطي داره . با يه مويرگ شکافي مختصر اين جوري دستگيرمون مي شه که اغلب عشق هاي يه جور تجربه هستن؛ يه مثلثي که صميميت، هوس(شهوت) و تعهد سه ضلع شو درست مي کنه و بديهيه که اگه بخواي مثلث ميزون و رديفي داشته باشي بايد سه ضلعش با هم متناسب باشن و اندازه ها معتدل باشه .



حالا يه نگاهي هم به جزئيات ميندازيم :



تعهد يعني... سعي در شاداب و با طراوت نگه داشتن يک رابطه، صادق بودن، مسئوليت پذيري، وظيفه شناسي و وفاداري حتي در سخت ترين شرايط.؛



صميميت: نزديکي در رابطه، رازها و تجربـيات فردي و مشترک که امري فراتر از نزديکي جنسي و فيزيکيه. نوعي احـساس راحت بودن در کنـار يـار، جرأت بيان عقايد و نقطه نظرات، بـدون واهمه از انتقاد و نکوهش و گوش دادن طرف به اونها؛



هوس و شهوت: احساسات شديد، تمايلات جنسي، رمانتيک بودن، جاذبه جسماني، نوعي اشـتـيـاق براي در کنار هم بودن و رفع سريع موانع وصال. حالا ببينيم اگه اين سه عنصر تو يه رابطه عشقي کم و زياد و يا جابجا بشه چه اتفاقي ميفته؟



متتعهد، صميمي و بي هوس = نيازمند خلاقيت و انگيزه براي شعله ور ساختن مجدد عشق (بدون خـطـر فروپاشي)



مقيد و خشک و هوسناک = عذاب آور و گـاهـي اوقـات انـگـيـزه شديدي آنها را جذب يکديگر ميکنه؛ اما سرانجام به ياس و ناکامي منجر ميشه چون نميتونن با شناخت افکار، علايق و آرزوهاي قلبي همديگه، رابطه شون رو عميق تر کنن؛



هوسناک، صميمي و سست پايه = رابطه يک شبه يا عشق رمانتيک، کشش و اشتياق شديد بدون احساس امنيت از استمرا اون و نتيجه = عشق مايوسانه.



مطالب دیگر:
تحقیق جرم سياسيتحقیق رضایت شغلی و بهره وریتحقیق ديدگاه پياژه در گستره اصلاحات در آموزش و پرورشتحقیق روانشناسی تربیتیتحقیق روش های نوین یادگیریتحقیق اسلام و تعليم و تربيتتحقیق علل تشکيل کلاس هاس درس چند پايهتحقیق فرار از مدرسه و راه درمان آنتحقیق آرامش به جاي استرس امتحانتحقیق اختلال در خواندنتحقیق ضرورتهاي محيطي خصوصي سازيتحقیق قانون حفاظت محيط زيستتحقیق اصلاحات در نظام آموزشی فرانسهتحقیق آموزش، تنبیه، تشویقتحقیق قانون اساسيتحقیق برنامه ريزي درسيتحقیق معضلات آموزشي نظام آموزشی هندتحقیق فسلفه پيشرفت گراييتحقیق تاریخچه سازمان فنی و حرفه ایتحقیق ترافيكتحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعهتحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش عالی در کشورهای درحال توستهتحقیق فناوری آموزشی در کلاس تغییرات تدریجیتحقیق توسعه ظرفيت هاي بخش خصوصيتحقیق توسعه كارآفريني روستايي